søndag den 7. august 2011

Patchwork

Så kom jeg omsider med på patchworkbølgen!!

Jeg lagde ud med en bold! som så blev til 3, for lige at lære teknikken. også er der da sikkert nogle små som vil blive endnormt glade for dem...

Jeg startede med at klippe 6 kanter ud og begyndte at sy dem sammen og det passede slet ikke... til min store frustration, også måtte jeg hente endnu mere hjælp på diverse blogs og på google via billeder af de små bolde. Der opdagede jeg så at det ikke er 6kanter man bruger til bolde men 5 KANTER!! da jeg så fik klippet og syet gik det bare der ud af... jubii!

Dog overvejede jeg sy teknikken! da jeg helst vil have at man ser tråden mindst muligt og det syntes jeg, jeg opnår ved at sy langs med stoffet istedet for at ri det!!

Efter at teknikken var på plads ville jeg prøve at lave en med papskiver indeni for det havde jeg ikke gjort med den mindste af boldene og jeg fandt nogle skabeloner til at lave dem efter hos Stof og Stil, hvor der for øvrigt også er mange andre fine motiver til fri udskrivning

se dem lige her:

Jeg klippede en  kvadratisk firkant på 5cm og en firkant på 6cm - jeg havde nemlig lige købt en vinkelmåler i TIGER. Jeg klippede stoffet efter den på 6cm så der var en ½cm til syrum også lagde jeg den firkant på 5 cm på stoffet når jeg syede for at få syningen lige og for at tilpasse den ½cm.

Undervejs i mit lille projekt fik jeg go vejledning af disse 2 bloggere Pralerier og Galphuset som har en udførlig DIY til dette!!

Efter boldene fik jeg rigtig blod på tanden og jeg har længe manglet en pude til sofaen så det så jeg som et tegn til at starte på. en pude kunne da ikke være så svær og nej det var det faktisk ikke.


Til hjælp brugte jeg vejledning fra Kirkesjov og igen den for mig meget besøgte side Pralerier som udførligt fortæller hvordan man gør for at få kanterne helt lige osv...

5 kommentarer:

  1. fine fine blog du har, opdagede dig igennem Lea, jeg melder mig også som fast læser:-9

    Kig forbi mig os... tror du vil sys om det.

    Go aften

    KH Louise

    SvarSlet
  2. Det er bare Såå dejligt med en læser mere dem kan man jo altid bruge så man skriver til nogle når man nu skriver...

    Hvis man nu skriver jeg vil gerne dele dette med jer også man kun har 2 læsere så er der jo ikke mange at dele noget med hvis du forstår!!

    Så velkommen til håber du kan l hvad du ser:O)

    SvarSlet
  3. Top top lækkert. Elsker patchwork.
    Kh V

    SvarSlet
  4. Tak for link'sne og lækker pude du har fået lavet (og boldene) :-)

    SvarSlet
  5. Jamen tak tak eller det er jo mig der TAKKER for hjælpen:O)

    SvarSlet