søndag den 20. april 2014

Nøddekurv med bær, skum og is

Lav dine egne nøddekurve, de smager 100 gange bedre end dem du kan købe!!


En skøn forår/sommer dessert med friske bær eller frugt samt is! Man skulle tro at det er svært at lave men når man lige finder teknikken og den perfekte gyldenhed er det som en leg!

Min opskrift lyder:
Ca til 8 personer (Så er der også til at prøve/ at nogle mislykkedes)

100g nødder (jeg brugte 75g hasselnødder og 25g mandler) de skal blendes
100g sukker
100g smør
100g glykosesirup fra dansukker
2 tsk vanilie
50g mel



Tænd ovnen på 200g varmluft
Gør en bageplade klar med bagepapir

Brug 2 skeer og lig 4 klatter på bagepapiret tryk dem flade og stil dem i ovnen i ca 10min til de bliver gyldne også på midten og når de er det er de klar til at komme ud!
jeg lod dem lige hvile i 10-15 sec så de ikke var brand varme derefter vendte jeg dem ud over en kop


Her hvilede de indtil de næste var klar til at blive vendt!

Jeg havde råsyltet nogle jordbær og hindbær, lavet noget flødeskum og lidt is til super lækkert og meget indbydende samt nemt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar