tirsdag den 7. april 2015

Der har været en lille Påskehøne...

Den har lagt et påskeæg og vi ved også hvor den har lagt det for den har nemlig sagt det...
Sådan lyder den eneste påske sang jeg kan huske fra min børnehave tid, og jeg har selvfølgelig ført den videre til de børn jeg kender.

Påsken er overstået men jeg har haft en skøn påskeferie og holder lige et par dage endnu.
Min påske har været travl med familiebesøg og påskefrokoster i et væk. Den ene frokost med vennerne, var sådan et samskudsgille og vi stod for æg, rejer karse og mayo.
Jeg så nogle fine påskekager som jeg fik enorm lyst til også at tage med.

De så sådan her ud.


Opskriften på selve muffinsdelen var en genganger og ses også HER


Opskriften på disse kokosmuffins er: (Du får ca 24stk)
4 æg220 g. sukker5 tsk. vanillesukker250 g. smeltet margarine100 g. mel250 g. kokosmel200 g. mørk chokolade100 g. hasselnødder
Start først med alle ingredienser mål dem op og blend så hasselnødderne fine.Hak chokolade jeg valgte dog chokoladekanpper så de var ordnet for mig!
Pisk sukker, vaniliesukker og æg luftige og hvide i det. smelt smør og bland de øvrige ingredienser i forsigtigt.
Bages ved 200g i ca 15-20min. Jeg brugte de fine muffins forme til at holde på muffins faconen.


Smørcremen/frostingen på toppen laves med
200 g smør
250 g flormelis sigtes så undgår du klumper!
50 g mørk chokolade


50 g nougat

Smør og flormelis røres godt sammen med en håndmixer eller i en røremaskine. Chokolade og nougat smeltes og røres sammen med smør of flormelis.  
Frostingen smøres eller sprøjtes på de afkølet kager, og påskeæggene ligges på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar