lørdag den 8. marts 2014

Den tandlæge den tandlæge, kom så afsted!

Man skal husk' at børste tænder hver gang man vasker hænder... sådan lyder den kendte børnesang som giver den første indikation om at det med tænderne er vigtigt.
Det er vigtigt at passe på og være dygtig til at børste tænder, hvis ikke kan det være en meget meget dyr erfærde, dels kan der opstå dårlig hygiejne og lugt men også huller og det der er værre.


Der er flere bud på hvad der er bedst at børste med, og i de fleste  tests er det elektrisk tandbørste der vinder. Ved den håndholdte tandbørste skal man sikre sig om man bruger den rigtige Hårdhed/Blødhed ift. til tænderne min tandlæge råder mig til at jeg skal bruge Soft. Hvad angår tandpasta er jeg Colgate typen og lige nu bruger jeg den med whitening, i håb om at mine tænder lige kunne blive en tak hvidere, hvem vil ikke gerne have et colgatesmil, gerne mig.


Jeg passer mine tandlæge besøg ved strænge ordre fra mine forældre, de taler af dyre erfaringer og derfor lytter jeg bestemt også på deres velmenende ord. Mine forældre har fået derestænder lavet i Sverige, da de var ude i en dyr, dyr regning og derfor kunne spare ret så meget ved at tage over broen.
Jeg lider nu ikke af tandlægeskræk men de der lyde som går lige ind i hjernen er mega ubehagelige og skær lige der hvor det ikke er rart. men følelsen bagefter er skøn.

Prisen i Danmark ligger i den høje ende og jeg selv har også brugt Sverige som alternativ, jeg skulle for flere år tilbage have lavet en krone på den ene tand og jeg sparede 2000kr ved at tage til Malmø.
Jeg har dog senere fået afvide at tandlægerne hos godtsmil.dk er førende tandlæger i Danmark og yderemere ligger de også i den billige ende af skalaen, så dem vil jeg overveje næste gang der skal laves noget.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar