torsdag den 1. januar 2015

Hunde leg med katapult/kastearm

Jeg og min hund elsker at lege og hun bliver så dejlig træt, når hun har brugt alt energi og konsentration.
Et skønt stykke legetøj er en kastearm. jeg har længe været på udkig efter en da jeg så den første gang hos min far.
For nogle uger siden besøgte jeg Normal butikken som åbnede på Vesterbrogade 80 og de har du jo en masse goodies, og mindsanten om de ikke også lige havde den katapult som jeg har søgt og til få penge.


Parken ved os er et skønt sted for leg med denne da den kaster bolden virkelig langt. Jeg kan på ingen måder selv kaste så langt og derfor dejligt med hjælp fra denne.

Se lige hvor konsentreret og dygtig en hund jeg har:O)
Denne leg er en øvelse hvor ejer kaster og hunden henter bolden og skal komme og aflevere bolden som kan være det svære moment i øvelsen. Java plejer at ligge bolden en meter væk så det må vi øve lidt mere.

Redskaber som denne gør at man får lyst til at lege og den er nem at have med sig.
At se glæden i hundepigens øjne når vi leger gør det sjovt for mig og hende, og hun kan ikke få nok. Jeg får rørt mig og vi får en fælles gåtur med leg involveret.
Det smarte ved denne katapult er også at jeg ikke behøver at røre den våde og tilsavlede bold men blot kan samle den op med kastearmen.

Java er på julegave med en anden hund i familien så da jeg kom i tanke om det startede jeg bilen og tog ind til normalbutikken for at købe en til Bob som blev ret så glad for gaven. Det er en god gave til andre hunde eller som værtindegave til folk med hund.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar