onsdag den 16. april 2014

Regnbue blogleg RØD

Bloglegen om regnbuensfarver har jeg jo selvfølgelig meldt mig til hvilket jo var selvsagt i min verden da det handler om regnbuer, farver og en go leg denne første uges blogleg er om regnbuens RØDE farve.

Er håbløst bagud og derfor kommer der lige 3 indlæg i træk!
  
Jeg har bestemt at disse indlæg om farver skal indeholde:

 -Et regnbuebillede
-En flot og lækker regnebuekage  
-Ting fra mit hjem med den pågældende farve  
-Hvad siges der om farven
-Et stykke håndarbejde i regnbuens farver






Min blog hedder regnbuemig/RainbowMe hvilket beskriver mig ret så godt, er fyldt med alverdensfarver og farver gør mig glad og sætter kulør på tilværelsen.

Hvordan opstår en regnbue??

.................




Ting i Rød fra mit hjem!

Farven rød indikerer styrke og vedholdenhed. Den kan øge selvtilliden hos dem, der er generte eller mangler viljestyrke. Den røde farve signalerer fysisk bevægelse og giver os livskraft. Den er seksualitetens farve og kan stimulere dyb og intim lidenskab i os, som kærlighed og sex på den positive side, eller hævn og vrede på den negative side.


Lys rød symboliserer glæde, seksualitet, lidenskab, følsomhed og kærlighed.
Pink signalerer romantik, kærlighed og venskab. Derudover fremhæver den kvindelige kvaliteter og opfordrer til passivitet.
Mørkerød forbindes med energi, viljestyrke, raseri, vrede, lederskab, mod, længsel og ondskab.
Rødbrun associeres med høst og efterår, og den brunlige farve fremhæver maskuline kvaliteter.


Dette fede tæppe er fundet på bloggen aebleblomstblog og sikke et flot stykke arbejde som i den grad giver mig inspiration til mine kommende patchwork tæpper.

Flot arbejde! 

aebleblomstblog.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar