mandag den 2. juni 2014

Hund i bad

Hvordan håndtere man at bade sin hund??
Hvor ofte skal en hund bades?
Hvilke Shampoo er godt til hunde?
Tips og tricks!

Som hunde ejer er disse spørgsmål, noget man skal gøre sig klart da det jo ellers kan komme bag på en!
Når man skal bade sin hund skal det være rart for den så man ikke sætter en frygt og skræk i hunden.
Man skal passe på kanter og at gulvet ikke bliver glat.
-Kanter fordi hunden oftes vil ryste sig når den bliver våd og når dette gøres må halen ikke komme til skade, hvis det er en stor hund som min labrador.
-glat må det ikke blive så både du og hund skøjter rundt! - du skal vise at der er styr på situationen og at det er godt og fint alt sammen.



Der er ingen regler for hvor tit du skal bade din hund men jeg gør det ca 2 gang om året. Dog skal man være opmærksom på at for tit ikke er sundt for pelsen og når det er koldt udenfor skal ma være sikker på at den er tør før der gåes tur, da den ellers kan blive syg.
Dog kan det være oftere da de kan få rullet sig i noget som bestemt kræver et bad.

I denne omgang blev Java vasket fordi hun fælder såååå frygteligt at det måske kunne hjælpe på at få nogle af de løse hår af. Vi støvsuger som en gal i denne periode da der ligger sååååå mange hår over alt. Med en stor hund i en lille lejlighed ses det tydeligt at hun er ved at skifte pels.

Jeg brugte denne gang en Shampoo som jeg havde modtaget med som ekstra gave da jeg fik hendes hundekurv fra petdreams. Se evt. indlægget HER
Shampooen fra Biogance er specielt til hunde og denne duftede frisk uden at være for parfumeret, Javas pels blev dejlig blød og sæben havde en grønlig farve.Det var en prøve som var 2in1 så både shampoo og balsam.
Når jeg ikke bruger en prøve som denne har jeg en shampoo fra Hunter.

Tips og tricks.
Jeg har altid mange godbidder til hende, dem elsker hun for hund er jo labrador så alt mad er skønt og fortæller hende at hun er dygtig, vandet er lunkent. 
Jeg har lært java en komando på det at ryste sig, og det er dejligt at jeg kan få hende til det når vi er færdige og hun skal tørres da hun på den måde kan hjælpe med til at få det værste vand af sig inden håndklæderne tages i brug.
Husk endelig at lukke døren så hunden ikke løber ind i stuen plask våd, da de godt kan finde på at stikke af.

Vær særlig opmærksom hvis din hund har lang pels da den bliver meget tung når den er våd og skal have hjælp til at holde sig oppe ved at holde under maven.
Har hjulpet min far med hans samojede som har mega meget pels!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar