tirsdag den 24. juni 2014

Sekunder, minutter, timer.... sikke som tiden går, Nyhed fra Rosendahl

Jeg har urfetich og elsker bare ure, jeg forelsker mig tit i ure jeg ser, her der og alle vejne men der skal være noget over dem, et ur er for mig ikke bare et ur, det kan fortælle ret så meget om mig og derfor er der ure til forskellige lejligheder.
Jeg har nu opdaget at Rosendahl er kommet ud med et nyt design i retro stilen, perfekt til mig.


HISTORIEN BAG PICTO uret er: Steen Georg Christensen og Erling Andersen er Designerne af PICTO.
De ønskede at designe et "billede" af tiden.
Det almindelige og typiske ur har en fast urskive og minimum 2 visere. I PICTO's tilfælde er
der kun en viser. Urskiven har en fastmonteret timeviser "prikken".
I tak med tiden, drejer urskiven og giver en illusion af jorden der bevæger sig. 
Så PICTO har prikken som viser timerne og en enkelt viser som viser dig minuterne. PICTO's tidsløse og meget innovative design har ført det direkte ind på en fast hylde på MoMA
- Museum og Moderne Art i New Your. Her er uret blevet en fast del af deres udstilling.

Prislejet ligger på 805kr til 985kr

Når et ur ikke bare er et ur er det fordi der kan ligge en stemning bag og et udtryk til et outfit, det kan være det, der skiller sig ud og det folk ligger mærke til. Det kan være der fokus ligger hvis ens tøj er afdæmpet og uret er fremtrædende.
Der kan være ure til fest, til formelle lejligheder, til sjov, det i rosaguld med diamanter og det klassiske sorte samt det retro.

Arne Jacobsen er efterhånden ved at være et dansk klenodie og kongen af dansk design over dem alle, han har designet adskellige sager alt fra bygninger til stole og over til ure.
Uret som dette i Hvid / Guldlænke er et Bankers ur og Rosendahl er firmaet bag produktionen af Arne Jacobsens ure.
Dette ur koster 3145kr



Disse 2 ure er ret forskellige og det ene retro i stilen og det andet meget klassisk i stilen.
Jeg er jo pædagog og derfor ser jeg Picto uret perfekt til hverdag til at pifte et hverdagsoutfit op med de skønne farver urene har.
Bankers uret er mere til festlige lejligheder og ville begå sig skønt til et jakkesæt.

Hos Danske-ure hvor disse ure er fundet er der tilbud på Danske ure med - 10 % på alle varer + altid fri fragt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar