onsdag den 11. juni 2014

Plej din hud med Samadhi Spa salt/sukker scrub

På mit besøg hos Samadhi Spa fik jeg lov til at afprøve deres skønne og lækre scrub, både den salte og den med sukker.

Hvad er en scrub egentlig og hvad skal den gøre godt for??

En bodyscrub er en masse som indeholder en blanding af blødgørende og slibende partikler, som gnides på overfladen af ​​huden for at exfoliatere/skrubbe døde hudceller af. 
Det blødgørende som anvendes i body scrub er typisk en mild sæbe eller fugtighedscreme, som opvejer de slidende partikler – alt fra sukker/salt til stykker af havregryn og kaffe. 
Body scrubs varierer i deres niveau af slidende, hvilket er normalt angivet på emballagen. 
De kan også indeholde naturlige bestanddele, såsom abrikos, majs, oliven, Shea smør, kamille, aloe og forskellige urter. 
Body scrub kan købes i forskellige prisklasser og sælges i kosmetik/hudpleje forretninger (Matas, Magasin,), samt kurbade og spa steder.


Der er stor forskel på sukker og salt scrub og derfor er det vigtig hvor du påfører dig dem for bedste resultat.
Sukkerscrub er til ansigt og hele kroppen hvor saltscrub kun må bruges på kroppen. Salt flagerne slider mere på huden og derfor må de ikke benyttes i ansigtet da det kan slide og ødelægge den fine og sarte hud i ansigtet.

Min oplevelse efter at have brugt scruben med Salt pealingen var at den var grov med skøn duft af kokos, den var god til mine hæle da de er slidte og i den grad trængte til kærlig behandling. Mine albuer og knæ fik også en tur med saltpealingen som er udrensende. Indeholdet i salt pealingen er salt, e-vitamin, arganolie, solsikkeolie samt æteriske olier fra eucalyptus, citrongræs, krusemynte og grape.
Sukkerpealingen blev brugt i ansigtet og på resten af kroppen og virkede stimulerende og opkvikkende, samt fik min hud renset i dybden. en anden ting jeg bemærkede var at der kom gang i mit blodomløb, med det cirkulære bevægelser je brugte da jeg scrubbede min krop. 
Samadi sukkerpealing indeholder: sukker, farin, arganolie, e-vitamin, samt æteriske olier fra bergamot, mandarin, lime, citron, orangeblomst og rosentræ.


 Endnu en ting man skal have for øje er at der skal overvejes nøje hvornår der bruges scrub ift. solen. da huden jo er frisk, fin og "ny" efter scrubben og derfor kan være mere sart. Derfor kan solen være mere dybdegående og du kan blive forbrændt hurtigere! Huden tager fit imod farven når der er renset og afpillet død hud med en scrub

Den varmeste, dejligeste og lette følelse hærskede inden i, jeg var babyblød da jeg gik derfra og i flere dage efter og er kun blevet endnu mere klar over at jeg SKAL forkæle sig selv noget oftere. Hvis ikke på et spa sted som Samadhi så på mit badeværelse, da man også kan komme langt ift. vælvære og forkælelse der.

Find Samadhi Spa på Facebook og stem på Samadhi Spa til at vinde Byensbedste2014 
Jeg vil derfor anbefalde dig at booke tid til selvforkælelse hos dem og føl det som jeg gjorde da jeg gik derfra.

Se også mit indlæg om besøget hos Samadhi Spa Her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar