tirsdag den 8. oktober 2013

Boligindretning på 54kvardratmeter/ BOSHOP

Kæresten og jeg er flyttet sammen og det har i den grad skabt udfordringer i min lille lejlighed, dels er min eller skal jeg sige var min stil i lejligheden retro og genbrugsfund kombineret med et par designklassikere.
Det første min kæreste sagde var, at han følte han var blevet kastet tilbage i tiden... om det så er godt eller skidt ved jeg ikke helt men vi har begge slugt nogle kameler og kommet til mange kompromisser, og vi er nu flyttet sammen og har boet sammen i 5mdr.
Vi har skiftet lidt tæpper, pudder og smånips ud så vi nu begge føler os hjemme men, men, men vi er ikke helt tilfredse og taler tit om hvordan vi kunne tænke os vores fælles hjem hvis vi havde pengene til at slå os løs.

Alt har sin plads og der skal ikke meget til før det roder noget så gevaldigt så derfor kunne vi godt bruge nogle mere praktiske møbler som giver plads, skaber ro samt giver en ens indretning/rød tråd i indretningen.
Så det ikke bliver et miskmask af forskellige stilarter med enormt forvirring! Sådan et hjem vil vi ikke bo i.

Vi har et møbel som min kæreste bestemt ikke er tilfreds med nemlig denne skab/reol/Skænk... kært barn har mange navne, jeg har malet det så det passede i retrostilen men det er det første vi skal have skiftet da det slet ikke passer ind, vi er blevet enige om at vi gerne vil have den mere minimalistiske, nordiske stil.

Stuen som den ser ud i dag:


Hvis vi nu kunne indrette lejligheden så vi følte at vi havde et fælles hjem, med fed stil hvor der er taget hensyn til holdning, værdier og ikke mindst fælles smag ville ønske stuen se sådan ud:

Fotos taget fra BoShop.dk



 

Vi ville vælge os en lækker sofa med puf da det giver plads og muligheder for at kunne slynge sig og lægge på forskellige måde begge 2.
Vi ville skifte gulvlampen ud med en skøn og tidsløs Panton VerPan
Gulvtæppet vi har valgt er i stil med det vi har men dette er i langt bedre kvalitet da det nuværende er købt for billige penge!
Sofabordet var vi begge enige om at det var lige sådanne 3 vi ville have og perfekt med det lyseblå bord i midten som passer til loft lampen vi i forvejen har som er PH5 i lyseblå
lænestolen ville passe skønt ind da vi tit og ofte mangle en ekstra stol især når vi har gæster.
Skænken ville passe skønt ind i vores stue i stedet for skabet min kæreste hader eller i hvert fald ytre sig mindre pænt om. Vil nu også give ham ret, det passer ikke ind og jeg vil også gerne have det skiftet til noget meget pænere som dette.

Hvis disse billeder kunne blive til virkelighed i vores stue ville det virkelig gøre en forskel og vores hjem ville være vores fælles hjem, hvis ikke må alt dette blive ved snakken som popper op ved jævne mellemrum.
Ønsketænkning, drømme og super fede snakke om vores fælles fremtidsplaner og lykkelige liv, lad det endelig fortsætte på ubestemt tid, for evig og altid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar